Friday, August 2, 2019

Hallo liebste,

NOTE: Say what??????  It's written in German and sent from the Republic of Korea. Maybe it's a cry for help? Someone wants to escape? I included a translation of this misguided missile at the bottom. There is so much gravely wrong with this email on many levels. It completely defies logic. True entertainment.


From: "Maria" <mariacolossini@daum.net> To: <mariacolossini@daum.net> 05:50:20 CDT, Friday 02 August 2019

Message ID: <20190802194515.HM.0000000000000gn@mariacolossini.wwl2132.hanmail.net>
Return Path: <mariacolossini@daum.net>
Reply To:
MIME Version: 1.0
Content Type: text/html; charset="utf-8"
Received:
from mx1-us5.ppe-hosted.com (unknown [10.110.50.7]) by pure.maildistiller.com with ESMTPS id D88D940052 for <s.com>; Fri, 2 Aug 2019 10:50:19 +0000 (UTC)

from mail-smail-vm53.hanmail.net (mail-smail-vm53.daum.net [203.133.181.11]) (using TLSv1 with cipher AES256-SHA (256/256 bits)) (No client certificate requested) by mx1-us5.ppe-hosted.com with ESMTPS id 663C34C005C for <s.com>; Fri, 2 Aug 2019 10:50:19 +0000 (UTC)

from mail-hmail-express1 ([10.194.31.34]) by mail-smail-vm53.hanmail.net (8.13.8/8.9.1) with SMTP id x72AlxvB030954; Fri, 2 Aug 2019 19:47:59 +0900

from daum.net ([211.231.105.205]) by hermes of mail-hmail-express4 (10.194.31.46) with ESMTP id n72JjGIOE2082220573 for <s.com>; Fri, 02 Aug 2019 19:45:16 +0900 (KST)


Hallo liebste,



Es tut mir sehr leid, dass ich plötzlich in Sie hineingelaufen bin, wenn ich bedenke, dass wir uns vorher nicht kennen und ich gebetet habe, bevor ich mich mit Ihnen in Verbindung gesetzt habe. Um Gottes willen, sehen Sie meine Post nicht als Verlegenheit an und auch wegen des Betrugs in der Welt, tun es die Leute Ich möchte nicht denen helfen, die real sind, aber ich glaube fest daran, dass das Fasten und die Gebete, die ich getan habe, mir durch Gottes Gnade einen Helfer schicken werden. Ich schreibe Ihnen, weil ich ein Problem habe, das ich Ihre aufrichtige Hilfe brauche und bitte nicht sein darf überraschen oder ignorieren Sie meine E-Mail, weil Sie die richtige Person für diesen Zweck sind. Mein Name ist Pascaline Monceau 23 Jahre altes Mädchen aus der Elfenbeinküste, ich bin die einzige Tochter meiner verstorbenen Eltern. Mein Vater war ein sehr wohlhabender Kaffee- und Kakaobauer, der auch der ehemalige Direktor des Agrarsektors in meinem Land war. Er wurde von seinen Geschäftspartnern bei einem ihrer Geschäftstreffen zu Tode vergiftet.



Vor dem Tod meines Vaters im März 2017 in einem privaten Krankenhaus hier in meinem Land rief er mich heimlich auf seiner Krankenbett-Seite an und erzählte mir, dass er die Summe von sieben Millionen zweihunderttausend Dollar (7.200.000,00 USD) in fester Schwebe hat Konto in einer der besten Banken hier in meinem Land und er benutzte meinen Namen als sein einziges Kind für den nächsten von Kin bei der Einzahlung des Fonds. Er erklärte mir auch, dass er aufgrund seines Reichtums von seinen Geschäftspartnern in Zusammenarbeit mit unseren Familienangehörigen vergiftet wurde.



Am liebsten, aufgrund der Eifersucht und des Hasses, den meine Familienangehörigen gegen meinen verstorbenen Vater wegen seines Vermögens entwickelt haben, riet mein verstorbener Vater mir, in einem Land meiner Wahl einen ausländischen Geschäftspartner zu suchen, für den ich dieses Geld überweisen und verwenden werde Ich bin ein Universitätsstudent und weiß wirklich nicht, was ich mit diesem Fonds anfangen soll. Ich möchte ein Konto Ihrer Wahl, auf das mein Erbschaftsfonds nach der Transaktion übertragen werden kann. Ich werde dorthin kommen, um Sie zu treffen und zu begleichen Gehen Sie in Ruhe und planen Sie meine Zukunft, um meine Ausbildung in Ihrem Land voranzutreiben, während Sie den Fonds in einem lukrativen Geschäft Ihrer Wahl betreuen.



Sobald ich Ihre dringende Antwort erhalten habe, in der Sie Ihr Interesse an einer erfolgreichen Überweisung des Geldes auf ein Konto in Ihrem Land bekundet haben, gebe ich Ihnen alle erforderlichen Informationen, um mit der Überweisung des Geldes fortzufahren. Schließlich bin ich bereit, Ihnen 20% des Gesamtbetrags als Entschädigung für Ihre Bemühungen um Unterstützung bei dieser bescheidenen Bitte anzubieten. Ich freue mich darauf, dass diese Transaktion in mindestens sieben Tagen abgeschlossen wird, da mein Leben in Gefahr ist von meinen Verwandten. Schreiben Sie mir bitte über diese E-Mail: mariacolossini@gmail.com

Ich warte ungeduldig auf Ihre Zustimmung.



Dein

Maria Colossini



Envelope Sender: <mariacolossini@daum.net>
'From' Header: "Maria" <mariacolossini@daum.net>
Subject: Hallo liebste,
Timestamp: 05:50:20 CDT, Friday 02 August 2019
Message-ID: <20190802194515.HM.0000000000000gn@mariacolossini.wwl2132.hanmail.net>

Client IP Address: 203.133.181.11
Client GeoIP Lookup: Korea, Republic of
Email Size: 10.9 kB
Encrypted? No


TRANSLATION:

Hello lovely,



I am very sorry that I suddenly ran into you, considering that we did not know each other before and that I prayed before I got in touch with you. For God's sake, do not look upon my mail as embarrassment and also because of the fraud in the world, do people I do not want to help those who are real, but I firmly believe that the fasting and the prayers I have have done, to send me an assistant by the grace of God. I am writing to you because I have a problem that I need your sincere help and please do not be surprised or ignore my email because you are the right person for this purpose. My name is Pascaline Monceau 23 year old girl from Ivory Coast, I am the only daughter of my deceased parents. My father was a very wealthy coffee and cocoa farmer who was also the former director of the agricultural sector in my country. He was poisoned to death by his business associates at one of their business meetings.



Before my dad's death in March 2017 in a private hospital here in my country, he secretly called me on his bedside page and told me he was in the balance of seven million two hundred thousand dollars ($ 7,200,000.00) has an account in one of the best banks here in my country and he used my name as his only child for the next of kin when depositing the fund. He also explained to me that because of his wealth, he was poisoned by his business partners in collaboration with our family members.



Most of all, because of the jealousy and hatred that my family members have developed against my deceased father for his assets, my late father advised me to seek a foreign business partner in a country of my choice for whom I will transfer and use this money I am a university student and I really do not know what to do with this fund. I would like an account of your choice to which my inheritance fund can be transferred after the transaction. I'll go there to meet you and settle Go for peace and plan my future to advance my education in your country while you look after the fund in a lucrative business of your choice.



Once I receive your urgent response expressing your interest in successfully transferring the money to an account in your country, I will provide you with all the information you need to proceed with the transfer of the money. Finally, I am prepared to offer you 20% of the total amount in compensation for your efforts to assist with this modest request. I am looking forward to this transaction being completed in at least seven days as my life is in danger from my relatives. Please write to me via this e-mail: mariacolossini@gmail.com

I'm waiting impatiently for your approval.

Your

Maria Colossini

No comments:

Post a Comment